З 22 до 27 лютого 2023 року у м.Яворів Львівської області проходив Чемпіонат України з лижних гонок серед вихованців дитячо-юнацьких шкіл України. У змаганнях брали участь вихованці Глухівської міської дитячо-юнацької спортивної школи, відділення з лижних гонок, під керівництвом тренера-викладача Москаленка Олександра Миколайовича.

Під час запеклої боротьби наші спортсмени вибороли призові місця:

Бутевич Поліна – ІІІ місце у гонці з вільного стилю серед дівчат 2009 року народження і молодші (3 км);

Мороз Андрій – ІІІ місце у гонці з вільного стилю серед юнаків 2005-2006 років народження і молодші (10 км).

Вітаємо юних спортсменів та керівника з перемогою і бажаємо нових спортивних звершень у майбутньому!

View the embedded image gallery online at:
http://glukhiv-osvita.gov.ua/novyny?start=7#sigProId55589889c6

ЗМАГАННЯ

Носков Андрій, випускник Глухівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 у 2018-2019 навчальному році, зараз студент 4 курсу, факультету Кібернетики та Комп'ютерних Наук, Київського Національного Університету ім. Тараса Шевченка, брав участь у складі команди закладу вищої освіти у  змаганнях з кібербезпеки (хакінгу) під назвою UA30CTF, які були організовані Державною службою спеціального зв'язку та захисту інформації України. Команда Київського Національного Університету під назвою Ghost of Sheva серед 22 закладів вищої освіти України зайняла ІІ місце.

Вітаємо Андрія та команду з перемогою і бажаємо нових звершень у майбутньому! Миру і Перемоги!

1

2

28 лютого 2023 року в Сумській обласній філармонії відбулось урочисте відзначення учасників першого туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2023» у номінаціях: «Захист України», «Основи здоров’я», «Фізична культура», «Початкова освіта».
Відповідно до умов та програми проведення конкурсу, 11 учителів із чотирьох закладів загальної середньої освіти на території Глухівської міської ради змагалися за звання найкращого у своїх номінаціях, пройшовши 5 конкурсних випробувань: «Тестування», «Методичний практикум», «Практична робота», «Майстер-клас», «Урок»:
номінація «Захист України» АБРАМЧУК Олексій Миколайович, (Глухівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 6), ДАРМЕНКО Сергій Миколайович (КЗ СОР - Глухівський ліцей-інтернат з посиленою військово-фізичною підготовкою);
номінація «Основи здоров’я» БІЛЕВЩУК Юрій Анатолійович (Глухівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 6), КУГАЙ Оксана Миколаївна (Глухівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1).
номінація «Фізична культура» ГОНЧАРОВ Олександр Іванович(Глухівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1), ОСТРИЙ Юрій Іванович (КЗ СОР - Глухівський ліцей-інтернат з посиленою військово-фізичною підготовкою);
номінація «Початкова освіта» ГРУДИНІНА Наталія Володимирівна (Глухівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2), ДЕРПА Галина Іванівна (Глухівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 6), ПРОХОДА Лілія Володимирівна (Глухівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 6), ЦИГИКАЛ Ганна Василівна (Глухівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1), 
ШУМ Світлана Олександрівна (Глухівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 6).
Увійшла в п’ятірку кращих педагогів області вчитель початкових класів Глухівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №6, ШУМ Світлана Олександрівна та стала дипломантом (IV місце).
За результатами участі та на підставі підсумкових протоколів, рейтингових листів, переможцем визнано АБРАМЧУКА Олексія Миколайовича, вчителя навчального предмета «Захист України» Глухівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №6, який посів ІІ місце.
Вітаємо вчителів з перемогою та бажаємо невичерпної енергії, натхнення та творчої наснаги! Миру та Перемоги!
View the embedded image gallery online at:
http://glukhiv-osvita.gov.ua/novyny?start=7#sigProIddcfda7d969
Актуальною і дуже небезпечною проблемою в Україні є поява нового молодіжного руху, який набирає популярності серед підлітків. Даний рух має назву «Редан» - це напрямок молодіжної субкультури, який поширився у лютому 2023р.
Він зародився в росії, де підлітки в чорному одязі та з символами павука на спинах влаштовували заворушення та бійки з футбольними фанатами чи мігрантами в торгових центрах. Про даний рух все частіше пишуть в соціальних мережах, з'являються відповідні групи в телеграмі.
Кожен учасник цієї організації має татуювання павука зі своїм номером. Штучне поширення цієї субкультури – є російською інформаційною психологічною операцією (ІПСО). Метою даного угруповання є використати дітей для дестабілізації внутрішньої ситуації в Україні. Основними центрами проведення зборів підлітків є людні місця, такі як торгівельні центри, площі, центральні частини міст. Сутички відбуваються між двома субкультурами: ПВК «Редан» та так званими «АнтиРедан». Організатори створюють телеграм-канали та закликають молодих людей брати участь у масових бійках. Планують усе чітко: розподіл на групи, точки зборів кожної, інформатори на місцях.
Серед учасників руху багато неповнолітніх. Найпростіше маніпулювати юними людьми, психіка яких втомлена війною, які самі легко піддаються впливу та схильні до ризикованих подій. «Редан» є найбільш небезпечною проблемою для підлітків, тому що в цьому віці діти відходять від батьків та переходять під вплив своїх однолітків. Їм важливо бути в групі, важливо, що про них подумають інші.
Для того щоб розпізнати, чи дитина залучена до такого угрупування батькам і педагогам потрібно спостерігати за зміною поведінки дитини (вона замкнулась і не хоче спілкуватися); дитина зависає в гаджетах і коли дорослий хоче подивитись вимикає їх; дитина ходить на якісь зібрання і не хоче відповідати на питання «куди?», «де?», «з ким?», «для чого?»; на тілі можливі фізичні ушкодження; зміна в зовнішньому вигляді: раптова зміна уподобань в одязі (наприклад, все-чорне), зачіска, наліпки, наклейки, тату; поява в мові нових слів, фраз, умовиводів до цього дитині не властивих.
Виходячи з цього, з метою попередження даної проблеми серед дітей рекомендуємо батькам:
1.Спокійно, відкрито і прямо поспілкуватися з дитиною, надати їй можливість говорити, коли буде до цього готова, не підганяти її.
2.Якщо дитина розповідає, куди вона ходить і як проводить свій час, батьки мають виявити якомога повнішу обізнаність в обговорюваній темі; слід виявляти терпіння, наполегливість, доброзичливість для уникнення емоційного дискомфорту, недовіри чи агресії з боку підлітка.
3.Потрібно опанувати інтернет-технології, мати власні акаунти в соцмережах, стати там другом своїй дитині.
4.Щотижня слід аналізувати вміст сторінок дитини, уважно читати її публікації, вивчати групи, до яких вона приєдналася.
5. «Познайомитися» з віртуальними друзями дитини, звертати увагу на фото й відео, що викликають її інтерес, зокрема ті, що збережені, поширені або вподобані.
6. Зосередитися на тому, щоб показати дитині її переваги, знайти її сильні сторони, допомогти побачити себе унікальною особистістю.
7.Піклуйтеся про дітей, цікавтеся їхнім дозвіллям, зокрема інтересами в мережі інтернет, проблемними питаннями та станьте для них найкращими товаришами.
8. Після встановлення контакту та виявлення підлітком довіри до батьків слід пояснити згубність і безперспективність деструктивної поведінки, підкріплюючи це фактами, які добре відомі підліткові; допомогти підлітку зрозуміти ступінь ризику від деструктивної поведінки і невідворотної відповідальності за скоєне (зокрема, у випадку вчинення булінгу або іншого правопорушення).
Батькам і правоохоронним органам безумовно потрібно спостерігати за рухом ПВК "Редан". Але і піддаватися суспільній паніці не потрібно. Просто любіть своїх дітей і вибудовуйте довірливі відносини з ними.

Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проєкт Порядку проведення у 2023 році національного мультипредметного тесту.

Порядок визначає основні засади підготовки та проведення у 2023 році національного мультипредметного тесту для оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти.

Свої зауваження і пропозиції у вигляді порівняльної таблиці можна надсилати до 12 березня 2023 року на електронну адресу Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. (контактна особа для надання консультацій: Віталій Носок).

Результати обговорення будуть розміщені на офіційному вебсайті Міністерства освіти і науки України не пізніше ніж через два тижні після прийняття рішень за результатами обговорення.

ПОРЯДОК проведення у 2023 році національного мультипредметного тесту.

Додаток 1 до Порядку проведення у 2023 році національного мультипредметного тесту (підпункт 6 пункту 2 розділу V)

Додаток 2 до Порядку проведення у 2023 році національного мультипредметного тесту (пункт 7 розділу V)

Додаток 3 до Порядку проведення у 2023 році національного мультипредметного тесту (пункт 8 розділу ІХ)

Додаток 4 до Порядку проведення у 2023 році національного мультипредметного тесту (пункту 9 розділу ІХ)

З метою гідного вшанування пам’яті Героїв Небесної Сотні у закладах освіти проведено ряд заходів (у режимі-онлайн), а саме:

історико - публіцистичний альманах «Рани, які не загоюються»;

виховні години: «Сучасні борці за єдність України», «Небесна Сотня – перші герої українсько-російської війни», «Небесні Сотні вдячні за свободу», «Майдан – місце сили та волі незламних», «Їм у віках судилося безсмертя»;

засідання у форматі «круглого столу»: «Герої не вмирають»;

урок пам’яті: «Герої не вмирають, вони живуть у наших серцях» (виготовлені свічки пам’яті), «Янголи пам’яті», «Подвиг Героїв Небесної Сотні»;

інформаційні заходи: «Герої не вмирають…Просто йдуть..», «Мільйони українців віддали свої життя за власну націю і державу. Захисники нашої Вітчизни поклали душу і тіло на вівтар свободи своєї країни і ми про це повинні завжди пам’ятати!»;

інформаційні експрес-хвилинки: «Герої нашого часу» (1-4 класи);

інформаційні вісники, присвячені Дню Героїв Небесної Сотні: «Пам’ятаємо наших героїв»;

облаштування постійних музейних експозицій, тематичних експозицій про події Революції Гідності, віртуальних виставок, присвячених вшануванню подвигу учасників Революції Гідності та увічненню пам’яті Героїв Небесної Сотні;

години пам’яті: «Нам не жаль, бо лягли ми за діло. Гідне жертви життя і кохання»;

онлайн-урок з використанням технологій критичного мислення «Феномен революція в українському державотворенні ХХ початку ХХІ століття»;

урок-реквієм «Пам’яті Небесній Сотні»;

акція «Ангели пам’яті» (з виготовленням витинанок янголів і прикріплення їх на дерево, як символ вічного життя) (5-10 класи);

тематичні виставки у бібліотеках закладів освіти, присвячені вшануванню подвигу учасників Революції Гідності та увічненню пам'яті Героїв Небесної Сотні;

бібліотечна онлайн-виставка «Україна-єдина! Україна-це ми!»;

відеофлешмоб «Герої не вмирають» (підготовлено учнівським самоврядуванням);

відеожурнал «Люди, що змінили хід історії» (для перегляду учнями).

https://www.youtube.com/watch?v=4Efc07DkdvM

 

View the embedded image gallery online at:
http://glukhiv-osvita.gov.ua/novyny?start=7#sigProIdd96a7966c5

13-16 лютого відбувся ІІ етап Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів членів Малої академії наук України. Учасниками заходу стали 19 учнів закладів загальної середньої освіти Глухівської громади, які представили  дослідницькі проєкти у 15 секціях 10 наукових відділень - літературознавства, фольклористики та мистецтвознавства; мовознавства; філософії та суспільствознавства; історії; екології та аграрних наук; математики; фізики та астрономії; хімії та біології, комп‘ютерних наук.

Юні науковці отримали вагомі результати:

  • І місце – Чучвага Анастасія, учениця Глухівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 (наукові керівники: Шевченко Юлія Володимирівна, Бутова Віра Олександрівна). Секція: англійська мова. Тема роботи: «Порівняльна семантико-морфологічна характеристика українських та англомовних прізвищ»;
  • І місце – Скосер Вікторія, учениця Глухівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №3, вихованка гуртка «Основи культури мовлення» Глухівського МЦПО (наукові керівники Кухарчук Ірина Олексіївна, Стрельчук Галина Миколаївна). Секція: українська мова. Тема роботи: «Семантико-стилістичні особливості військової лексики (на матеріалах поезії про російсько-українську війну»;
  • І місце – Литвиненко Володимир, учень КЗСОР Глухівського ліцею-інтернату з посиленою військово-фізичною підготовкою, вихованець гуртка «Біологія людини» Глухівського МЦПО (наукові керівники: Шилова Наталія Василівна, Сидоренко Валерій Миколайович). Секція: загальна біологія. Тема роботи: «Захворювання на цукровий діабет як чинник ризику смертності при COVID-19»;
  • І місце – Бражник Мелана, учениця КЗСОР Глухівського ліцею-інтернату з посиленою військово-фізичною підготовкою, вихованка гуртка «Біологія людини» Глухівського МЦПО (науковий керівник Гулакова Інна Миколаївна). Секція: психологія. Тема роботи: «Адаптація старшокласників до освітнього процесу в умовах дистанційного навчання»;
  • ІІ місце – Гурець Поліна, учениця Глухівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №6 (науковий керівник Говоруха Тетяна Миколаївна). Секція: психологія. Тема роботи: «Дослідження емоційного стану дітей підліткового віку, які виїхали за кордон»;
  • ІІ місце – Мєшкова Анастасія, учениця Глухівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №6, вихованка гуртка «Мистецтвознавство» Глухівського МЦПО (науковий керівник Грудіна Ніна Михайлівна). Секція:історичне краєзнавство. Тема роботи «Розвиток ракетомодельного гуртка на Глухівщині»;
  • ІІ місце – Базуріна Софія, учениця Глухівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №3, вихованка гуртка «Інформатика» Глухівського МЦПО (науковий керівник Базурін Віталій Миколайович). Секція: кібербезпека. Тема роботи: «Розробка програми для шифрування текстових повідомлень»;
  • ІІ місце - Буханістий Дмитро, учень КЗСОР Глухівського ліцею-інтернату з посиленою військово-фізичною підготовкою (наукові керівники: Федосенко Лариса Іванівна., Пінчук Ірина Олександрівна). Секція: англійська мова. Тема роботи: «Лінгвістичний аспект іронії в кінематографі (на прикладі британського серіалу «Шерлок»;
  • ІІ місце – Савицький Платон, учень Глухівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 (науковий керівник Габенко Людмила Іванівна). Секція: охорона довкілля та раціонального природокористування. Тема роботи: «Використання реле часу для зменшення видатків ТЕС»;
  • ІІ місце – Троша Ангеліна, учениця КЗСОР Глухівського ліцею-інтернату з посиленою військово-фізичною підготовкою, вихованка гуртка «Біологія людини» Глухівського МЦПО (науковий керівник Гулакова Інна Миколаївна). Секція: педагогіка. Тема роботи: «Актуальність питання академічної доброчесності у закладах позашкільної освіти»
  • ІІІ місце – Гапич Марина, учениця Баницького НВК (науковий керівник Просяник Сергій Володимирович). Секція: історичне краєзнавство. Тема роботи: «Село Баничі в роки нацистської окупації (за спогадами місцевих жителів);
  • ІІІ місце – Конопля Станислав, учень Глухівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №3 (науковий керівник Воробйова Наталія Володимирівна). Секція: географія та ландшафтознавство. Тема роботи: «Відновлення земельних ресурсів шляхом рекультаційних заходів на території Глухівської територіальної громади»;
  • ІІІ місце – Маслюк Анна, учениця Глухівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №3 (науковий керівник Воробйова Наталія Володимирівна). Секція: екологія. Тема роботи: «Експансія золотарника Канадського на території Глухівщини та її вплив на місцеві біоценози та діяльність людей»;
  • ІІІ місце – Жотик Дмитро, учень КЗСОР Глухівського ліцею-інтернату з посиленою військово-фізичною підготовкою, вихованець гуртка «Географія та ландшафтознавство»» Глухівського МЦПО (науковий керівник Ащеулова Інна Петрівна). Секція: ГС та ДЗЗ. Тема роботи: «Сучасні кліматичні зміни Шостинського району та їхній вплив на ландшафти Шалигинського заказника»;
  • ІІІ місце – Кліндух Віталій, учень Глухівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 (науковий керівник Горий Віталій Вікторович). Секція: математика. Тема роботи: «Геометричні задачі на екстремум».

Пишаємося кожним, хто долучився до конкурсних змагань!

Вітаємо кожного, хто так впевнено рухався до Перемоги!

Дякуємо науковим керівникам, які забезпечили якісний науково-педагогічний супровід учнівських досліджень! Ми вдячні досвідченим членам журі за ґрунтовний стимулюючий аналіз робіт, за вдалі рекомендації та побажання для учнів; організаторам конкурсу – за створення якісних умов для розвитку інтелектуально обдарованої молоді!